Fookus: aeg

Aeg on füüsikaline suurus, aga ka ühiskondlik kokkulepe. Igal kultuuril on oma ajataju. Igal indiviidil oma arusaam ajast. Ent milline on näitekirjaniku aeg? Klassikaline näidend nõudis ajaühtsust – hetke siin ja praegu, mida saaks täpselt samamoodi laval esitada. See on aga vaid üks paljudest võimalustest. Näidend võib rääkida mitmest sajandist või ühest sekundist. Näidendis võib […]

Etenduse analüüs

Etenduse analüüs on distsipliin, kus keskendutakse ühe lavastuse võimalikult mitmekülgsele tõlgendamisele. Etenduse analüüs seostub nii teatriajaloo kui ka teatrikriitikaga, nii publiku- kui ka retseptsiooniuuringutega, samuti tekstianalüüsi võimalustega. Etenduse analüüsi kursusel tegeleme ühe aktuaalse teatrilavastuse tervikliku uurimisega. Selleks kasutame mitmeid erinevaid uurimismeetodeid ja lähenemisnurki. Kursus pakub intrigeerivat võimalust kaevuda sügavale ühe lavastuse maailma, kust aga hakkab […]

Writing a Short Film Script

Kursuse eestikeelne pealkiri: Lühifilmi stsenaariumi kirjutamine Kuna kursuse õppetöö toimub inglise keeles, on põhiosa kursuse kirjeldusest inglise keeles. Eestikeelne kokkuvõte kursusest: Algtaseme stsenaristikakursus, kus osalejad saavad teadmised lühifilmi stsenaariumi arendamise kohta esmasest ideest kuni stsenaariumi esimese mustandini. Viimasesse tundi tulevad näitlejad lugema katkendeid osalejate valmis stsenaariumitest. Kohtumised on koosnevad kahes osast. Alguses käsitletakse loengu ja […]

TV Series Development and Pitching Workshop

Töötoa pealkiri eesti keeles: Telesarja arendamine ja esitlemine Töötuba toimub inglise keeles. Eestikeelne kokkuvõte: Kuidas arendada algsest ideest telesari? Millised sammud tuleb läbida, et projekt oleks sellises vormis, et jagada seda produtsentide, levitajate, rahastajate, voogedastusplatvormide ja telekanalitega? Kuidas telesarja esitleda ja mis on pitching? Kolmepäevane intensiivne loojutustamise töötuba on mõeldud stsenaristidele ja produtsentidele, nii algajatele […]

Hea harjumus

Kas oled leidnud end mõtlemast, et kirjutamine on väga mõnus tegevus, aga sul ei ole selleks aega? Kas sa unistad kirjutamisest rohkem, kui sa tegelikult kirjutad? Just sellise olukorra lahenduseks ongi lühikursus „Hea harjumus“, mida juhendab Siret Campbell.

Näidendi kirjutamise ABC

Teatrimaagia saab sageli alguse heast näidendist. Aga mis teeb näidendist hea? Kindlasti on hea näidend enda kaasaega kõnetaval teemal ja see räägib põneva ning originaalse loo. Näidendi maailmas elavad eriilmelised tegelased, kellel on igaühel oma asi ses maailmas ajada, oma kõnepruuk, taust ja mõttemaailm. Kuna aga näidend ei ole enamasti lõppteos, vaid tekstiga hakkab teatris […]

Täispika mängufilmi stsenaariumi arendamine

Drakadeemia pakub Eestis ainulaadset võimalust arendada oma mängufilmi-idee stsenaariumi esimese versioonini – eesti keeles ja professionaalse stsenaristi juhendamisel. Kursus on mõeldud neile, kel on varasem loovkirjutamise või filmialane kogemus, ning algab eesmärkide püstitamise ja realistlike tulevikuplaanide tegemisega. Samm-sammult arendadakse esialgne idee välja stsenaariumi esimeseks versiooniks. Kursust juhendab kogenud stsenarist, toimetaja ja filmitööstuse ekspert Leana Jalukse.

Teatrikriitika kirjutamine

Teatrikriitika kirjutamise kursus pakub põnevat võimalust teatrit sügavamalt mõista. Vaadata teatrit teatrikriitiku pilguga tähendab saada igast teatrietendusest sügavamaid, põnevamaid, kirevamaid elamusi. Kursust viib läbi õppejõud ja teatrikriitik, 2019. aastal Eesti Teatriliidult Reet Neimari nimelise kriitikapreemia pälvinud Madli Pesti. Tartu ülikooli teatriteaduse eriala lõpetanud Pesti on kümmekond aastat õpetanud ülikoolides teatriuurimise meetodeid, teatriajalugu  ja -kriitikat ning […]

Täispika mängufilmi stsenaariumi kirjutamine

Kursuse käigus kirjutab iga osaleja oma idee põhjal täispika mängufilmi stsenaariumi esimese mustandi. Kursuse esimeses pooles on rõhk teoorial, mis annab kirjutajatele töövahendid ja inspiratsiooni oma loo arendamiseks, kursuse teises pooles on rõhk loovtööde arendamisel ja teooriat käsitletakse vastavalt vajadusele. Kursust juhendab Margit Keerdo-Dawson. Idee arendamine stsenaariumiks toimub sammhaaval: alustame lühematest vormidest, millele üha detaile […]

Loovkirjutamine Jim Ashileviga

Kirjaoskus on elementaarne, aga loovkirjutamine on erioskus. Mis paneb teksti tööle? Lihtsaid vastuseid siin pole, küll aga palju huvitavaid näiteid maailmakirjandusest, mis inspireerivad edasi küsima. Ja lõpuks loodetavasti kirjutama. Mitte kellegi teise moodi, vaid enda moodi, oma häälega. Sest kui sina oma lugu ei räägi, siis kes seda teeb? Jim Ashilevi on Tallinnas sündinud kirjanik, […]