Kaasaegne kunst kipub tekitama mitmesuguseid emotsioone – MÖH? FUI! ÖÄK! OSSA! VAU! nagu sõnastas provokatiivselt ühe kunstifestivali pealkiri*. Kunst, mis sünnib meie kaasajal, mis on dialoogis meid ümbritsevate teemade ja nähtustega, võimaldab oma paljutistes ilmnemisvormides ammutada lugematuid kogemusi, leida hoopis teine vaade tuttavale tundele, käsitleda kriitiliselt ühiskondlike probleeme. Kunst ei anna must-valgeid vastuseid ning seetõttu võib kunsti kaudu mõtlemist vaadata kui väga efektiivset mõtte- ja kujutlusvõimemusklit treenivat harjutust.
Kunstist kirjutamine on omakorda parim viis enda jaoks aru saada, mis minuga kunstiga kohtumise vältel toimus, miks mõni näitus või teos “töötas” ja teine mitte – ning mida siis viimasel juhul ikkagi peale hakata. Kursuse eesmärgiks ongi harjutada pikaldaselt ja nö luubiga vaatama, vaatlustele lisab järgmise kihi taustainfo otsimine, süvitsi minek ning lõpuks päädib see tekstide kirjutamisega. Oluline on nende etappide koos tegemine – arutlemine, analüüsimine, üksteisele tagasiside andmine.
Kursusele on oodatud:
- kunsti valdkonnas tegutsevad inimesed, kes tahavad arendada oma tekstidega töötamise oskust;
- kunstihuvilised, kes tahaksid mõtestada teoseid ning katsetada tekstidega;
- need, kelle peamine huvi on ilukirjanduslike tekstide kirjutamine ja kes tahaksid õppida otsima inspiratsiooni kujutavast kunstist.
Kursusel osalemiseks ei ole vajalik eelnev tihe side ei kaasaegse kunsti ega kunstikriitikaga, kuid oluline on siiski huvi selle valdkonna vastu, soov saada paremat kontakti nende viisidega, kuidas kunstnikud meie kaasaega läbi erinevate meediumite nagu installatsioon, foto- ja videokunst, maal, graafika jne mõtestavad.
Kursusel kohtutakse kaasaegse kunstiga, analüüsitakse seda üheskoos ning kirjutatakse erinevat tüüpi tekste, mis peavad silmas mitmeid võimalikke adressaate – nii vabamas vormis “soovitusi sõbrale” laadis tekstid, kunstikriitikat laiemale lugejaskonnale kui ka tekste, mis ilmuvad mõttelises näitusesaalis otse teose kõrval. Lisaks kohtutakse ka kunstist kirjutamise valitud näidetega, nii klassikalisemate näitusearvustuste kui eksperimentaalsemate vormidega, mille analüüsi põhjal saab ülevaate ka kunstist kirjutamise üldisest tervislikust seisundist – millised formaadid domineerivad, kas saab rääkida pööretest kunstikirjutises, mida kunstist kirjutamisel on oluline tähele panna jne.
* Tartu kunstifestival ART IST KUKU NU UT, 2012.